/
Service & Driftsaftale
Service & Driftsaftale
check_circle

Fokuser på det, du gør bedst

Få hjælp til den daglige drift, ro i maven og tid til det, du gør bedst. Vi tager os af resten.

check_circle

Vælg mellem tre pakker

Du kan få tre forskellige driftspakker. Vil du have hjælp til det basale eller det meste? Du bestemmer.

check_circle

Tilvælg ekstra services

Brug for hjælp til serverbackup og administration af din firewall? Det tager vi også gerne ansvar for.

Hjælpende hænder til den daglige drift


En service- og driftsaftale er til dig, der har en Cloud Server eller et virtuelt datacenter (VDC / CRP) hos os i forvejen.

Du vælger mellem tre forskellige driftspakker. Pakkerne består af en række managed services, som du bygger oven på din infrastruktur.

Alt efter, hvilken pakke du vælger, kan det være basal overvågning af din virtuelle maskine, drift og vedligehold af OS eller drift af middleware på din Windows- eller Linux-platform.

Managed Services giver dig hjælpende hænder til den daglige drift, ro i maven og tid til de opgaver, du er bedst til. Resten tager vi os af. 

Group 1846

Ud over de tre driftspakker, som fokuserer på drift af virtuelle servere og den software der er installeret på dem, kan du tilkøbe drift af mere infrastrukturrelaterede produkter.

 

Dvs. din samlede løsning kan bestå af én eller flere af følgende produkter:
  • CRP eller VDC
  • Serverbackup drift
  • Firewall administration
  • Basis drift, standard drift eller fuld drift
Drift af serverbackup (tilkøb)

Lad os tage ansvaret for at drifte din serverbackup. Vi sikrer, at dine backupjobs er opsat korrekt, og at din disaster backupstrategi passer til dine behov. Vi holder løbende øje med dine backuprapporter og håndterer eventuelle fejl som en del af servicen. 

Firewalladministration (tilkøb)

Skal vi stå for din firewall? Det gør vi gerne - især hvis du savner kompetencerne til det in-house. Vi kan fx hjælpe med accessrules, NAT og med at oprette dial-in og site-to-site VPN-forbindelser

Tre driftspakker 

Virksomheder har forskellige behov og kompetencer in-house. Derfor tilbyder vi tre forskellige pakker, Basis drift, Standard drift og Fuld drift. Læs mere om pakkerne i oversigten her:  

Vagttelefon 24/7-365​
Med adgang til vagttelefonen svarer vi på opkald og løser dine driftsproblemer- med det samme og uden for normal åbningstid. Bemærk, at vagttelefonen er til kritiske fejl på din server – ikke til almindelige supporthenvendelser.
Serverdrift 24/7-365
Lad vores Network Operation Center (NOC) stå for overvågning af din server. NOC’en reagerer på alarmer og handler ud fra de instruktioner, vi sammen aftaler. Vi holder øje med, om din server er online. Opstår der en alarm, reagerer vi med det samme.
Oprettelse af nye virtuelle servere ​
Vi installerer og konfigurerer din server ud fra dine ønsker og behov. Bestiller du fx en Windows Server, sørger vi for, at alt er oprettet efter vores generelle retningslinjer og best practices, så du kan logge direkte på en maskine, der er klar til drift.
OS-drift
Lad os tage ansvaret, hvis dit operativsystem (OS) og din server går ned. Vi fejlsøger, fejlretter og sikrer, at dit OS altid bliver patchet og opdateret. Bemærk: Skal vi udføre andre procedurer end basis fejlsøgning og genstart af dit OS, skal du vælge den store driftspakke, Fuld drift.
Drift af antivirus (Windows)​
Skal din antivirus være så sikker og bekvem som muligt? Så lad os stå for driften af den. Hvis du tilkøber vores antivirusklient, står vi for installation på serveren og reagerer (og informerer), lige så snart vi opdager en alarm. Vi hjælper med at konfigurere en sikker antiviruspolitik, der overvåger serverne - ligesom vi også sørger for, at klienten altid er opdateret til vores nyeste anbefalede og testede version.
Drift af databackup
Skal vi også hjælpe dig med dine backuprutiner? Med drift af databackup laver vi en strategi, der bygger på dine behov og krav, og implementerer den ud fra best practice. Vi holder løbende øje med dine backuprapporter og håndterer alle fejl, der måtte opstå. Bemærk, at restore og restore-test ikke er en del af servicen.
Windows Middlewaredrift ​
Lad os stå for driften af din Windows Middleware. Så kan du og dine kolleger fokusere på at arbejde med den. Vi overvåger din middleware ud fra best practice og kan med faste procedurebeskrivelser tage ansvaret for at drifte Exchange, Microsoft IIS, Microsoft services (Active Directory, DNS, DHCP etc.), Microsoft Remote Desktop Services, SQL (Express, Standard og Single Instance), SQL ( Standard, Enterprise - Cluster / AlwaysOn), Citrix Virtual Apps & Desktops og Citrix PVS
Linux Middlewaredrift ​
Lad os stå for driften af din Linux Middleware. Så kan du og dine kolleger fokusere på at arbejde med den. Vi overvåger din middleware ud fra best practice og kan med faste procedurebeskrivelser tage ansvaret for at drifte Apache, Nginx, HAProxy, PHP(-FPM), MySQL/MariaDB/Percona Server, Redis, Memcached, Varnish og Plesk – kontrolpanel.
Proceduredrift​
Har du applikationer, som du gerne vil have hjælp til driften af? Så lad os tage (noget af) ansvaret. I tæt samarbejde med ejeren af applikationen (fx NAV, AX eller en egenudviklet applikation) beskriver vi, hvilke procedurer vi følger; hvordan vi udfører dem, og hvilke målepunkter vi følger. Så ved vi lige præcis, hvem der gør hvad, hvis alarmen går. Det kan fx være URL checks eller overvågning af bestemte services. Vi tager ikke direkte ansvar for oppetiden af en given applikation, men udfører og automatiserer naturligvis de aftalte procedurer for at opnå den bedst mulige oppetid.
Oprettelse og nedlæggelse af brugere ​
Lad os hjælpe med din identity management. Vi hjælper med at oprette og nedlægge brugere i dit lokale Active Directory og/eller Azure Active Directory. Vi hjælper også gerne med oprettelse af brugere på dine Linux-servere.
Drifts- og procedurehåndbog ​
Vil du have vished for, hvem der har ansvaret på den enkelte server, og i det enkelte system? Så lad os i samarbejde beskrive det i en drifts- og procedurehåndbog. Vi laver håndbogen, og driver alle processerne omkring den. Må vi fx ikke genstarte en bestemt server, sørger vi for at beskrive det i håndbogen.
Licensadministration ​
Skal vi optælle og indberette dine licenser til Microsoft Service Provider License Agreement (SPLA)-programmet? Det hjælper vi gerne med. Vi kan bl.a. hjælpe med Remote Desktop SAL- og SQL Server-licenser. Vi hjælper også med optælling af Citrix-licenser som en del af aftalen.
Faste kontaktpersoner
Vi knytter et fast dedikeret team til dig og din løsning. Her får du sparringspartnere, som kender dig og dit setup ekstra godt. Har du brug for hjælp eller rådgivning til, hvordan du får endnu mere ud af dit IT-miljø? Så ringer du bare.
Basis​ drift​
Vagttelefon 24/7-365​
Serverdrift 24/7-365
Oprettelse af nye virtuelle servere ​
OS-drift
Drift af antivirus (Windows)​
Drift af databackup
Windows Middlewaredrift ​
Linux Middlewaredrift ​
Proceduredrift​
Oprettelse og nedlæggelse af brugere ​
Drifts- og procedurehåndbog ​
Licensadministration ​
Faste kontaktpersoner
Standard​ drift​
Vagttelefon 24/7-365​
Serverdrift 24/7-365
Oprettelse af nye virtuelle servere ​
OS-drift
Drift af antivirus (Windows)​
Drift af databackup
Windows Middlewaredrift ​
Linux Middlewaredrift ​
Proceduredrift​
Oprettelse og nedlæggelse af brugere ​
Drifts- og procedurehåndbog ​
Licensadministration ​
Faste kontaktpersoner
Fuld​ drift
Vagttelefon 24/7-365​
Serverdrift 24/7-365
Oprettelse af nye virtuelle servere ​
OS-drift
Drift af antivirus (Windows)​
Drift af databackup
Windows Middlewaredrift ​
Linux Middlewaredrift ​
Proceduredrift​
Oprettelse og nedlæggelse af brugere ​
Drifts- og procedurehåndbog ​
Licensadministration ​
Faste kontaktpersoner

Tænker du også, at Service & Driftsaftale kunne være noget for dig? 

 

Eller har du spørgsmål til løsningen? 
Uanset hvad er du mere end velkommen til at ringe eller skrive til os.  
Vi hjælper altid gerne vores forhandlere.